LEDIG STILLING SOM UNDERVISNINGSINSPEKTØR/REKTORS STEDFORTREDER – NATUR VIDEREGÅENDE SKOLE

Natur videregående skole er en ideell friskole i Oslo med utdanningsprogrammet naturbruk. Skolen, som har ca. 140 elever og 27 ansatte, tilbyr spesiell og generell studiekompetanse samt yrkeskompetanse. Skolen har et spennende studietilbud og godt arbeidsmiljø med elevenes læring og erfaringsutvikling i fokus.

Vi ønsker oss en engasjert og inkluderende medarbeider med universitets-/høgskoleutdanning, godkjent undervisningskompetanse for videregående skole og med relevant erfaring. I tillegg vektlegges det at du:

• har positive forventninger til elevene
  • har god evne til planlegging, struktur og kommunikasjon
  • har god evne til samarbeid og å skape gode relasjoner
  • er fleksibel
  • er utviklingsorientert og initiativrik
  • har erfaring med veiledning og pedagogisk oppfølging
  • har gode digitale ferdigheter

Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.

Hovedarbeidsoppgaver:

• Rektors stedfortreder ved behov
  • Pedagogisk utviklingsarbeid og veiledning av lærere
  • Tverrfaglig samarbeid og oppfølging av interne og eksterne prosjekter
  • Vurderingsarbeid og eksamen
  • Andre ledelses- og administrative oppgaver etter avtale og behov
  • Ca. 30 % undervisning

Natur videregående skole har tverrfaglig fokus på bærekraftig utvikling, og deltar både i Lektor 2 og Den naturlige skolesekken.  Skolens mål er å jobbe gjennomgående med prosjekter også i forbindelse med de tverrfaglige temaene Demokrati og medborgerskap, samt Folkehelse og livsmestring. Skolen er i endring på flere områder. Fagfornyelsen har åpnet for et nytt dyrefag med mulighet for læreløp. Strukturen på gartnerfaget er endret, med overgang til læreløp også her.

Natur videregående skole har lang tradisjon som landbruksskole, og har vært gjennom en utvikling for å tilpasse tilbudet til dagens behov for kunnskap om natur og bærekraftig utvikling.

Du må være interessert i være med på å videreutvikle dette tilbudet, i tråd med fagfornyelsen og samfunnets behov for kompetanse innen urbant naturbruk.

Stillingsstørrelse 100 %. Stillingen er ledig fra: etter avtale.

Skolen har pensjonsordning i Statens pensjonskasse og tilsettinger skjer etter gjeldende avtaleverk.

For ytterligere informasjon om skolen, se vår hjemmeside: www.natur.vgs.no

Hvis du har spørsmål kan du kontakte rektor Heidi Tokstad, tlf. 45 02 19 77.

Du kan sende din søknad til rektor@natur.vgs.no.

Søknadsfrist: 16.01.2022

Vi ønsker deg velkommen som søker hos oss!