Naturbruk og klimasatsing – den kenyanske småbrukeren Kisilu Musya kommer til Natur videregående skole!

Kisilu er hovedpersonen dokumentarfilmen “Thank you for the rain”, regissert av Julia Dahr. Filmen dokumenterer livet til familien hans og landsbyen han bor i, og viser hvilke skader klimaendringene har ført til. Klimaendringer truer familiens levebrød og landsbyens økologiske balanse. Kisilu reiser rundt i verden og forteller om lokalsamfunnets utfordringer, – med et globalt perspektiv.

Natur videregående skole har fokus på natur, dyr, planter, miljø – og det enkelte menneskets betydning for helheten i samfunnet og en bærekraftig utvikling. Natur videregående skole, i samarbeid med organisasjonen Spire, er så heldige å få besøk av Kisilu.

Mandag 12. november kommer Kisilu til Natur videregående skole for å snakke med elevene våre. Besøket markerer starten på klima- og miljøukene ved skolen.