Tidligere elev ved Natur vgs

Studieretning Natur vgs: Landbruk
Uteksaminert: Sommer 2018
Høyere utdanning:  –
Yrke i dag: Frivillig avløser, arbeidssøker

1. På hvilken måte har du hatt nytte av utdanninga ved Natur videregående skole?

Etter å ha gått Natur vil du kunne skille deg ut i arbeidslivet og bli mer attraktiv for visse arbeidsgivere, og man sitter igjen med ny kunnskap. Og at jeg i fremtiden, som ung bonde, kan være med å påvirke landbruket til det bedre!
2. Hva husker du best fra tida på Natur videregående skole?

Det er mange gode minner fra Natur, og det er virkelig en skole jeg skulle ønske jeg fikk oppleve en gang til. Jeg likte nok aller best det faktum at fjøsstell og dyrekos kunne bli en del av skolehverdagen min!
3. Hvilke råd vil du gi 10. klassinger som skal søke seg til videregående skole?

Jeg ville anbefalt å søke en yrkesfaglig retning på videregående. Det kommer til å lønne seg senere!

Og om man eventuelt føler man har tatt ett feil valg, er det aldri for sent å snu.

4. Hva er det mest positive med Natur videregående skole?

Man møter på en gjeng med fantastiske og kunnskapsrike lærere som er glad i det de holder på med og ett utrolig godt skolemiljø.
5. Hva påvirket deg i valg av yrke/ videre skolegang?

Etter å ha gått Natur føler jeg at jeg har vokst på kort tid og jeg er mer bevisst på hva jeg egentlig vil!

Planen er å fortsette med landbruksstudie og bli agronom.