Tidligere elev ved Natur vgs

Uteksaminert:  Sommeren 2018
Høyere utdanning:  –
Yrke i dag: Butikkmedarbeider/Student

1. På hvilken måte har du hatt nytte av utdanninga ved Natur videregående skole?

Utdanningen jeg har fått på Natur har hjulpet meg mye i forhold til å forberede meg til en fremtidig jobb innenfor naturbruk og miljø.
2. Hva husker du best fra tida på Natur videregående skole?

Det er vanskelig å velge hva jeg husker best, da alt jeg har opplevd der har betydd så mye! Men, hvis jeg må velge så ligger alt det nye og spennende jeg fikk lære i vg2, ganske høyt på listen.

3. Hvilke råd vil du gi 10. klassinger som skal søke seg til videregående skole?

Det å velge en skole du VIL gå på, og også en linje som virker kul og interessant for deg, er mye viktigere enn å velge en skole du kjenner alle på. Det finnes mange retninger innenfor yrkesfag som både fører til en bra utdanning, samtidig som du får jobbe med noe du faktisk liker å jobbe med. Tar du feil linje er det bare å bytte!

4. Hva er det mest positive med Natur videregående skole?

Det mest positive med Natur Vgs var for meg alle de timene man fikk ute i naturen med flinke lærere som kan det de driver med. Det er noe helt annet å tilbringe en hel dag ute i frisk luft, vekk fra et klasserom der du sitter bak skolebenk!

5. Hva påvirket deg i valg av yrke/ videre skolegang?

Jeg begynte på Natur, usikker på hva jeg egentlig ville bli. Tiden min på Natur har gjort mer bevisst på hvilken retning jeg ville gå. Hadde det ikke vært for alle timene i Naturforvalting og det store fokuset skolen har på natur, er jeg sikker på at jeg aldri hadde funnet ut av at jeg vil. Min plan er å fullføre en utdanning innen biologi, for å bli mikrobiolog/biolog.