Ofte stilte spørsmål

Hva koster skolen?

For deg med ungdomsrett bosatt i Oslo, er skolen gratis. Oslo kommune betaler da skolepengene for deg.
For deg som bor utenfor Oslo, koster skolen 25.000 kr per år.

Jeg bor ikke i Oslo. Kan jeg søke hos dere?

Ja, alle kan søke seg til Natur videregående skole, uavhengig av hvor du bor.

Må jeg ha egen hund for å gå hundelinja?

Nei, du behøver ikke å ha egen hund, men du må ha tilgang til en hund du kan få låne og ha med på skolen.

Må jeg ha egen hest for å gå hestelinja?

Nei, det behøver du ikke. Vi bruker hester som står på stall i og rundt Oslo til ridning og kjøring.

Hvor holder dere til?

Vi holder til rett ved siden av Ikea på Furuset. Det er enkelt å komme seg til oss med t-bane eller buss.

Får man studiekompetanse hos dere?

Ja, det gjør du hvis du velger studieforberedende Vg3 innen naturbruk. Da får du også 0,5 realfagspoeng.

Har dere realfag?

Ja, vi har R1 matematikk, Kjemi 1 og Kjemi 2.

Hva kan jeg bli etter å ha gått hos dere?

Du kan søke på alle studier som krever generell studiekompetanse. I tillegg kan du søke på de studiene som krever R1, Kjemi 1 og Kjemi 2 – hvis du har valgt dette hos oss.

Kan jeg søke veterinærstudiet etter å ha gått hos dere?

Ja, det kan du. Du kan søke veterinærstudiet med R1 matematikk + Kjemi 1 og Kjemi 2.

Jeg har behov for spesialundervisning i enkelte fag – kan jeg søke hos dere?

Ja, det kan du. Det er ikke forskjell på spesialundervisning i offentlig skole og hos oss.